Skriva eller inte?det är frågan..

Hej!
Jag har funerat på att skriva ett inlägg i flera dagar nu. Men ÄNTLIGEN så kom jag till skott att göra det. Jag skriver i bloggen mest för min egen skull då det är så kul att gå tillbaks och läsa. :)
Jag har ju inte skrivit sedan årets början och det har hänt en hel del sedan dess vill jag lova!
 
Det började med att vi kom tillbaka till KIG (karlstad idrottsgymnasium) efter jullovet och vi fick informationen av vår rektor att skolan hade satts i konkurs! vaaaa? herregud?! tänkte vi men med facit i hand så löste sig allt ändå väldigt smidigt och redan dagen efter var jag och mina vänner inskrivna på ny skola. Thoren business shool Karlstad. Skolan ligger i duvanhuset verkligen cenralt! :)
 
Det tog en tid att komma in i den nya skolan med allt nytt och att vi bara hade med oss halvfärdiga kurster osv. Men vi hade i alla fal varandra jag och mina kära vänner. Man märker verkloigan skillnad på att gå på en idrottsskola och en business skola. På kig varvi endast 57 elever och på thoren är det runt 230st tror jag. Men trots lite nytt och krångel osv. så har vår terminen ändå gått riktigt bra, vi började komma in mer i klassen och lärarna har tagit väl hand om oss och gjort det bästa av situationen :) Fick tillochmed stipendium på skolavslutningen, jag blev så shockad, rörd, glad och stolt ;) Nog om skolan.
 
Jaghar flyttat också, mamma har flyttat ihop med sin ''nya'' så vi bor i mickes hus som ligger mitt ute i ingenstans! Det heter i alla fall viberg och ligger mellan Molkom och Väse. Jag trivs väl kanske inte så superbra, men, men.. jag går inte mer på det. Försöker och se det positivt.. det är betydligt närmare till pappsen :) och jag har fortfarande hästen nära hyr in mig hos grannen. 
 
Har bytt häst oxå! sålde min älskade lilla Fairytale, fy fan (svordom..) vad jobbigt det var. Att sälja sin bästa vän! Detär fortfarande lite jobbigt ibland saknar min underbara ponny! <3 men hon har det super bra hos sin nya ägare Ida som är 11år och jätte söt och dyrkar ferran precis som jag alltid gjort och hon blir skött som en riktig prinsessa :) Jag ska för övrigt iväg och hjälpa ida lite med ferran någon dag, jag ska väll hålla lite ''lektion'' med henne :D
 
Nu har jag en ny ''liten'' häst vid namn Fiolita (Fia). Jag hittade henne på hästnet och blev kär i denna mörka 3 åring. Tittade säkert 40ggr på filmen haha.Vi bestämde oss för att åka ner till skåne och ''hämta'' henne.Jag provred lite grand på longerlina då hon bara hade varit sutten på 4ggr totalt. Då hade hon stått i Sverige i knappt 3 veckor. Hon verkade lugn och väldigt snäll och vi köpte henne direkt :) Så just nu pågår inridning för fullt ;) dock fick hon olyckligtvis en hovböld så jag har inte kunnat rida/tömmköra henne på typ 2 veckor men nu börjar det bli riktigt bra så under helgen ska vi förmodligen sätta på en ny sko och till veckan kunna börja lite försiktigt igen. Det blir ju ganska lungt och så med tanke på att hon bara är 3år men det är väldigt kul! Och lärorikt. Jag blir lite mer kär i henne för varje dag som går <3
 
Det var en LITEN uppdate om min vår :) just nu sitter jag på mitt sommarjobb, kiosken som vanligt ;) Jag ska snart stänga ochska in till en kompis i stan, kul! Jobbar lör+ sön men nästa vecka är jag ledig :D
Ha det bra!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0