Tankar...

Hejsan!
Här kommer det ett inlägg med lite tankar och funderingar jag har så kommentera gärna om ni håller med eller känner lika.
Tankarna handlar om självkänsla & självbild.. Vissa dagar så kan jag bara HATA min egen spegelbild, man vill ändra på massor av saker osv. Men för vem vill man det?! Och jag VET att det finns fler tjejer som känner lika.. Vissa vill bli längre andra kortare vissa tjockare(upp i vikt) och andra smalare, någon vill ha långt hår, lockigt/ platt osv. Tänk vad skönt det vore om hjärnan var född sån att man var nöjd över sig själv och sitt utseende. Men jag tror att det beror mycket på media med sitt påtryck om just utseende. Jag kan bli GALEN över att allt ska vara så ytligt hela tiden!!
Ursäkta mig men hur fan tänker man när alla himla modeller ser ut som att de har anorexia. Inte konstigt att ät störningar blir allt vanligare bland ungdomar. Tänk på förr, då var det fint att vara lite mullig och ha kurvor. Det visade att man var rik och välmående.

Jag kan även säga att man ska heller aldrig säga "oj vad tjock/ titta vad tjock han/ hon är" och inte säga " titta shiiiit vad smal han/ hon är" för vem säger att de vill se ut så eller har valt det. Personen i fråga kanske har en sjukdom eller liknande som gör att de ser ut som de gör. En sak jag tror att många inte tänker på att både att kalla någon tjock/mullig eller smal/mager kan vara lika kränkande!! Så man ska verkligen passa sig för vad man säger. För många tror att om man är smal är det en komplimang att höra det men jag vet om smala personer som kanske inte tar det som en komplimang utan blir ledsna i stället..
Så det jag vill säga med detta inlägg är:
VART ÄR VÄRDEN PÅVÄG?! VARFÖR SKA ALLT VARA SÅ YTLIGT HELA TIDEN!
Varför ska man ens behöva ha jobbiga tankar om sitt utseende osv.

Tack så mycket om någon orkade läsa allt :) jag menar det verkligen!! :love:
Ha de gött!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0